Sosiale infoskjermer

Sosiale medier har vokst seg opp til å bli en viktig markedsføringskanal for mange bedrifter. Den store veksten vil være med å påvirke og forme hvordan vi bruker digital signage i fremtiden. På samme måte som man integrerer sosiale medier inn i andre digitale kanaler, er det mulig (og mest sannsynlig smart) å integrere det inn i ditt skjermsystem. Sannheten er at sosiale medier oppfyller de fleste krav om godt innhold på digitale skjermer. Det er engasjerende, aktuelt og holder seg automatisk oppdatert. Siste tweets, hashtags, siste post, antall likes, selfies. Mulighetene er mange.

Skreddersøm av layout

instagram feed publy digital signageDe fleste sidene har API-løsninger som gjør det mulig å hente ut informasjon uten å måtte vise sidene direkte som en webside. API-informasjonen gjør det mulig å filtrere hvilken informasjon man vil vise og fjerne uønsket informasjon. Samtidig får man muligheten til å lage et spesialtilpasset design som viser informasjonen. Om din bedrift bruker sosiale medier aktivt i markedsføringen vil det være hensiktsmessig med en slik løsning for å unngå å måtte poste samme informasjon i flere kanaler.

tilbakemeldinger facebook

Du kan selv velge om du ønsker å la kundenes kommentarer vises på skjermen eller ikke

Visnings av real-time feeds kan være utrolig engasjerende for seerne, men det kan også oppstå uheldige hendelser. Om du ønsker at seerne skal publisere bilder og kommentarer kan det være vanskelig for de automatiske filtrene og fange opp uønskede poster, og dette må dermed fjernes manuelt. Noen tiltak kan gjøres for å minke sjansen for at akkurat dette skjer.

  1. Identifiser brukeren som står bak posten ved å presentere kommentaren/bildet med fullt navn og profilbilde.
  2. Hold interaksjonene enkle og morsomme. Ikke oppfordre til lange tekster og diskusjon om seriøse tema.
  3. Belønning for deltakelse vil kunne øke antall interaksjoner og samtidig luke ut useriøse poster.

Reklameskjermer som ikke tar i bruk engasjerende innhold har en tendens til å dø ut over tid. Til slutt blir skjermen begrenset til å kun være en ny flate med bare reklame. Sosiale medier kan bidra til å blåse nytt liv skjermen og gjøre seerne involvert i hva som skal vises. Ved å f.eks blande inn en interaktiv Instagramslide i spillelisten din, vil du gi seerne en ny grunn til å følge med. I tillegg til økt oppmerksomhet på skjermene, oppnår du også at merkevaren din popper opp i tidslinjen til alle følgerne av den personen.

Er du virkelig tøff, publiserer du dine kunders tilbakemeldinger på skjermene.